Omega-3 inzetten bij het sporten

Sporten vraagt veel van het lichaam.

Je moet er niet alleen fysiek sterk voor zijn maar ook het mentale gedeelte van de training is een belangrijk en zelfs essentieel onderdeel. Omega-3 is een stof die helpt bij het stimuleren van de lichamelijke en mentale doorzetting waardoor je langer kunt presteren en dus ook betere prestaties kunt leveren. Weinig sporters zetten de stof in, dit is zonde omdat het erg veel resultaat zal opleveren.

Uit onderzoek blijkt dat omega-3 niet door het lichaam wordt aangemaakt waardoor het uitsluitend via voeding in het lichaam komt. Omdat vis vandaag de dag erg vervuild is door oceaanvervuiling is het beter om supplementen in te nemen.

Wat doet omega-3?

De stof heeft talloze voordelen voor het lichaam. Zo verlaagt het de kans op hart- en vaatziekten, zorgt het voor een verlaging van de bloeddruk en helpt het bij de doorbloeding. Kortom: het is onmisbaar als je regelmatig gaat sporten omdat het hart en de bloedvaten de grootste reden zijn dat je constant kunt blijven presteren.

Omega-3 heeft ook een grote invloed op ons gedrag, mensen die een supplement met omega-3 innemen zijn positiever ingesteld en kunnen hierdoor beter met stress omgaan. Maar ook het IQ ligt hoger wanneer de hoeveelheid van deze stof voldoende is.

Omega-3 is dan ook niet te missen als je veel sport. Het helpt mentaal sterker te worden en hierdoor aanzienlijk betere prestaties te leveren. Sporten vereist een sterke instelling zodat je jezelf kunt blijven aanmoedigen om door te gaan. Deze motivatie train je op lange termijn maar kun je ook snel versterken door regelmatig omega-3 in te nemen.

Hoe krijg je genoeg omega-3 binnen?

Het is tegenwoordig moeilijk om deze stof in de juiste hoeveelheden binnen te krijgen wanneer je tegelijkertijd uitsluitend gezond wilt eten.

De grootste reden hiervoor is de overmatige vervuiling van zeeën en oceanen. Doordat vissen in een slechter klimaat leven en schadelijke stoffen binnenkrijgen wordt de kwaliteit van de vis en de belangrijke stoffen hiervan ook aangetast.

Zo is een haring die je 100 jaar geleden kon eten niet meer te vergelijken met de haring die je vandaag op de markt koopt: de vervuiling heeft negatieve gevolgen gehad die erin hebben geresulteerd dat de kwaliteit van de vis flink achteruitging.

Neem daarom omega-3 supplementen

Om te zorgen dat je toch voldoende omega-3 binnenkrijgt is het daarom beter om supplementen in te nemen. Deze bieden een goede hoeveelheid waarmee je voldoende van deze belangrijke stof binnenkrijgt.

Je moet altijd goed opletten bij het kopen van deze tabletten, vooral de goedkopere tabletten bevatten vetten die uit de goedkopere vissen komen. Hierdoor is de kans groter dat je de schadelijke stoffen alsnog binnenkrijgt. Deze kun je daarom beter altijd voorkomen. Het is beter om de wat duurdere supplementen aan te schaffen omdat deze vaak worden ontgiftigd.

Hierdoor bevat het geen schadelijke stoffen en ben je zeker van goede kwaliteit. Lees altijd de verpakking om zeker te zijn dat dit daadwerkelijk zo is.